17 zł
Chociaż decyzję o skreśleniu studenta z listy podejmuje dziekan, to odwołanie od tej decyzji student powinien kierować do rektora – za pośrednictwem dziekana.
W większości przypadków ma na to 14 dni, licząc od dnia otrzymania decyzji o skreśleniu. Dokładne zasady postępowania w takich przypadkach musi określać regulamin uczelni.
Spis treści:
ToggleStudent może zostać skreślony z listy, kiedy łamie regulamin uczelni. Dotyczy to między innymi:
O wydaleniu studenta z uczelni dziekan może zdecydować również w innych okolicznościach, na przykład z powodu oszukiwania na egzaminach. Po otrzymaniu decyzji o skreśleniu z listy student ma prawo odwołać się od skreślenia do rektora uczelni, za pośrednictwem dziekana.
W tym celu musi przygotować odpowiednie pismo i przedłożyć je w dziekanacie – osobiście lub listownie. Warto pamiętać, że decyzja podjęta przez rektora będzie ostateczna, zatem odwołanie należy sporządzić bardzo skrupulatnie.
Student może podważyć decyzję o skreśleniu go z listy na dwa sposoby. Po pierwsze, ma prawo wykazać, że decyzja ta została podjęta w sposób niezgodny z przepisami, w tym zwłaszcza z naruszeniem regulaminu uczelni. Po drugie, może również wskazać na fakt, że decyzję o skreśleniu go z listy podjęto niesłusznie.
W tym przypadku student musi wytłumaczyć się ze swoich zaniedbań, podając ważne powody, które nie pozwoliły mu wypełnić studenckich obowiązków. Najczęściej będą to kwestie związane z życiem prywatnym i rodzinnym jak:
Uzasadnienie odwołania jest niezwykle istotne, ponieważ to na tej podstawie rektor podejmie decyzję o ewentualnym cofnięciu skreślenia studenta z listy. Do dokumentu warto dołączyć więc dokumenty, które potwierdzą przytoczone argumenty.
Student skreślony z listy może podjąć dwa działania: odwołać się od decyzji dziekana lub napisać prośbę o przywrócenie go na listę. Pierwsze pismo to sposób na skorzystanie z praw, które przysługują każdemu studentowi.
Jeśli odwołanie zostanie rozpatrzone pozytywnie, student wróci na uczelnię i będzie mógł kontynuować pobieranie nauki po dopełnieniu niezbędnych formalności, np. po wniesieniu podania o przesunięcie terminu na złożenie pracy dyplomowej.
W przypadku pisma z prośbą o ponowne wpisanie na listę sytuacja wygląda jednak zupełnie inaczej. Taki dokument oznacza, że student uznaje decyzję o skreśleniu i prosi o przywrócenie go na listę, a to może wiązać się z koniecznością uiszczenia odpowiedniej opłaty.
Tytuł dokumentu: Odwołanie od decyzji o skreśleniu z listy studentów wzór
Aktualizacja: 2023-05-18
Ilość stron: 2
Format pliku: .DOC
Pobrań: 127
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.