17 zł
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna obejmuje swoją opieką zarówno dzieci szczególnie uzdolnione, jak i dzieci z różnego typu problemami rozwojowymi, czy ograniczeniami.
Każdy uczeń, który potrzebuje pomocy psychologiczno-pedagogicznej, powinien zostać skierowany do takiej poradni, aby uzyskać wsparcie, na przykład w formie indywidualnego toku nauczania, zajęć wyrównawczych czy terapeutycznych.
Aby postawić odpowiednią diagnozę lub zweryfikować jakość dotychczas udzielanej dziecku pomocy niezbędna jest jednak opinia o uczniu czy uczennicy, przygotowana przez wychowawcę lub innego nauczyciela, w tym specjalistę.
Spis treści:
ToggleOpinia o uczennicy do poradni psychologiczno-pedagogicznej służy albo diagnozie, albo sprawdzeniu, czy udzielona dotychczas pomoc jest efektywna. W dokumencie należy umieścić kilka niezbędnych informacji, takich jak:
Poza tym, opinia o uczennicy do poradni powinna zawierać także wszystkie elementy standardowej opinii, czyli podstawowe dane dziecka, informacje o klasie i szkole, w której się uczy, informacje o stopniu opanowania przez uczennicę podstawy programowej, o jej relacjach z rówieśnikami, o stosunku do nauczycieli i obowiązków szkolnych, a także o usposobieniu dziecka i ogólnej postawie prezentowanej w szkole.
Osobą odpowiedzialną za przygotowanie opinii o uczennicy do poradni psychologiczno-pedagogicznej jest najczęściej wychowawca danej klasy. Nauczyciel wychowawca zna bowiem najlepiej sytuację szkolną dziecka, jego oceny, ale też ogólny charakter.
Swoją opinię może on przygotować w oparciu o własne obserwacje, ale także w konsultacji z innymi pedagogami. Niekiedy opinię do poradni musi przygotować osobno również specjalista, który prowadzi z uczennicą zajęcia indywidualne, na przykład logopeda.
Dokument jest wydawany na wniosek rodziców lub samej poradni. Szkoła ma najczęściej 7 dni na sporządzenie odpowiedniego pisma, które dodatkowo zatwierdza dyrektor placówki.
Opinia nauczyciela o uczennicy do poradni musi mieć wysoką wartość merytoryczną, ponieważ to w głównej mierze na podstawie tego dokumentu określa się, jaką pomocą psychologiczno-pedagogiczną trzeba objąć dziecko.
Opinia pomaga ustalić, czy udzielona pomoc jest skuteczna, czy należy ją zmodyfikować. W związku z tym pismo nie może zawierać informacji ogólnikowych, niewiele mówiących o faktycznym rozwoju uczennicy, jej postępach lub wręcz przeciwnie – o regresie.
Warto pisać opinię zgodnie ze schematem: twierdzenie-wyjaśnienie-przykład. Im więcej konkretnych informacji zawiera dokument, tym bardziej jest rzetelny i wartościowy dla pracowników poradni.
Tytuł dokumentu: Opinia o uczennicy do poradni psychologiczno-pedagogicznej
Aktualizacja: 2023-05-03
Ilość stron: 2
Format pliku: .DOC
Pobrań: 131
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.