Podanie o skreślenie z listy studentów wzór

17 

Pismo z prośbą o skreślenie z listy studentów należy kierować do dziekana swojego wydziału. Dokument jest szczególnie ważny w przypadku kierunków płatnych, ponieważ niezłożenie takiego pisma w odpowiednim terminie będzie prowadziło do dalszego naliczania opłat za czesne.

Podanie o skreślenie z listy studentów można złożyć w każdym czasie i zasadniczo nie wymaga ono żadnego uzasadnienia. 

Wzór pisma pochodzi z kategorii:
Opis
Opinie (0)
Informacje o dokumencie

Rezygnacja ze studiów na uczelni prywatnej i publicznej

Różnica między rezygnacją ze studiów na uczelni prywatnej i publicznej sprowadza się przede wszystkim do ewentualnych konsekwencji finansowych takiej decyzji. Za samo złożenie rezygnacji student nie zostanie ukarany niezależnie od tego, czy pobiera naukę na kierunku odpłatnym, czy nieodpłatnym.

Jeśli jednak student oficjalnie nie zrezygnuje z dalszego kształcenia, prywatna uczelnia może nadal naliczać mu opłaty za czesne, a następnie wezwać go do zapłaty należności wraz z odsetkami za zwłokę. W interesie studenta leży więc złożenie oficjalnej rezygnacji, która rozwiąże umowę zawartą wcześniej ze szkołą wyższą.

Jednak formalna rezygnacja z dalszego kształcenia bywa konieczna również w przypadku nauki na kierunku bezpłatnym. Jeśli bowiem student rezygnuje, aby następnie przenieść się na inny kierunek lub na inną uczelnię, musi odzyskać swoje dokumenty, a to będzie niemożliwe bez uprzedniej rezygnacji złożonej na piśmie. 

Jak napisać podanie o skreślenie z listy studentów?

Podanie o skreślenie z listy studentów jest równoznaczne z rezygnacją ze studiów na danym kierunku. Takie pismo student może złożyć w dowolnym momencie, kierując je do dziekana swojego wydziału, a składając w dziekanacie osobiście lub listownie.

Podanie powinno zawierać między innymi dane identyfikacyjne studenta, dane dziekana danego wydziału oraz termin rezygnacji. Uzasadnienie pisma nie jest obowiązkowe, ale warto o nie zadbać, jeśli student ma w planach ewentualne wznowienie nauki w przyszłości. 

Jak uzasadnić podanie o skreślenie z listy studentów?

Pismo o skreślenie z listy studentów można uzasadnić na wiele sposobów, w zależności od tego, jakie okoliczności skłoniły studenta do podjęcia takiej decyzji. Najczęściej rezygnacja ze studiów spowodowana jest:

  • zmianą sytuacji prywatnej, np. urodzeniem dziecka,
  • pogorszeniem sytuacji materialnej – konieczność podjęcia pracy zarobkowej, brak środków na opłacanie czesnego,
  • chorobą uniemożliwiającą kontynuowanie nauki,
  • niepełnosprawnością powstałą w wyniku wypadku,
  • zmianą planów życiowych, np. chęcią wyjazdu za granicę,
  • pragnieniem zmiany kierunku kształcenia/wydziału/uczelni,
  • zmianą miejsca zamieszkania. 

Dziekan nie powinien podważać przyczyn podjęcia przez studenta decyzji o rezygnacji, dlatego uzasadnienie pisma nie ma większego znaczenia.

Będzie ono istotne jedynie w przypadku, kiedy osoba rezygnująca z dalszej nauki postanowi wznowić studia – wtedy będzie musiała uzasadnić swój wniosek o ich reaktywację nawiązaniem do podanej wcześniej przyczyny rezygnacji. 

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Podanie o skreślenie z listy studentów wzór”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tytuł dokumentu: Podanie o skreślenie z listy studentów wzór

Aktualizacja: 2023-05-18

Ilość stron: 2

Format pliku: .DOC

Pobrań: 124

Podanie o skreślenie z listy studentów wzór
Podanie o skreślenie z listy studentów wzór
17