17 zł
Ocena funkcjonowania dziecka z autyzmem w przedszkolu przygotowywana jest z reguły na potrzeby poradni psychologiczno-pedagogicznej. Poradnia obejmuje takich uczniów pomocą, organizując dla nich zajęcia dodatkowe, najczęściej terapeutyczne.
Ocenę funkcjonowania dziecka z autyzmem sporządza nauczyciel wychowawca w porozumieniu ze specjalistami, którzy prowadzą z uczniem zajęcia (psycholog, logopeda).
Spis treści:
ToggleOcena – inaczej opinia – o funkcjonowaniu dziecka z autyzmem w przedszkolu może zawierać między innymi takie elementy jak:
Zasadniczo, każda opinia do poradni psychologiczno-pedagogicznej powinna informować o:
Poza tym, ocena funkcjonowania dziecka z autyzmem w przedszkolu uwzględnia również dwie prognozy: pozytywną i negatywną. Dodatkowo, wychowawca powinien ująć w niej także wskazówki na dalszy etap pracy z uczniem, przygotowane w oparciu o efekty dotychczasowej pracy.
Pierwszą opinię o funkcjonowaniu dziecka z autyzmem w przedszkolu wychowawca grupy sporządza najczęściej po to, aby poradnia psychologiczno-pedagogiczna mogła postawić trafną diagnozę i zaplanować dla ucznia odpowiednie wsparcie w postaci zajęć terapeutycznych.
Następnie takie oceny funkcjonowania dziecka z autyzmem sporządza się cyklicznie po to, aby móc ocenić, czy wdrożone formy pomocy są skuteczne – czy realizuje się pozytywna prognoza rozwoju dziecka – czy konieczne jest wprowadzenie modyfikacji w zakresie udzielanej dziecku pomocy.
Na podstawie opinii nauczyciela pracownicy poradni są w stanie ocenić, czy zajęcia terapeutyczne mają wystarczającą efektywność.
Aby nauczyciel był w stanie ocenić funkcjonowanie dziecka z autyzmem w przedszkolu, musi doskonale znać charakter tego schorzenia prowadząc swoje obserwacje. Autyzm sprawia natomiast, że dziecko:
Tytuł dokumentu: Ocena funkcjonowania dziecka z autyzmem w przedszkolu - wzór
Aktualizacja: 2024-01-19
Ilość stron: 2
Format pliku: .DOC
Pobrań: 126