17 zł
Opinia o uczniu z autyzmem najczęściej potrzebna jest poradni psychologiczno-pedagogicznej, która obejmuje takie dziecko swoją opieką i organizuje dla niego dodatkowe zajęcia wyrównawcze oraz terapeutyczne.
Opinię można wystawić jednak także na prośbę rodziców, sądu rodzinnego czy ośrodka pomocy społecznej. Z reguły za jej przygotowanie odpowiada nauczyciel wychowawca.
Spis treści:
ToggleOpinia o uczniu ze spektrum autyzmu nie może wyglądać tak samo, jak opinia o dziecku w pełni zdrowym. Oba pisma odnoszą się jednak do podobnych kryteriów, takich jak poziom rozwoju fizycznego, emocjonalnego, poznawczego, społecznego, a także poziom samoobsługi, usposobienie, stosunek do obowiązków szkolnych, tempo pracy i wiele innych.
Warto wiedzieć, że dziecko z autyzmem zachowuje się specyficznie, dlatego przykładowa opinia o funkcjonowaniu takiego ucznia w szkole może zawierać sformułowania dotyczące:
Dzieci z autyzmem często są zamknięte w swoim własnym, zdeformowanym świecie, nie lubią kontaktu fizycznego i zmian w swoim otoczeniu, bywają też skupione na jednym, konkretnym zagadnieniu w stopniu wręcz obsesyjnym, przez co stają się ekspertami w danej dziedzinie.
Opinia o dziecku z autyzmem mówi zatem zarówno o problemach dziecka, jak i o jego uzdolnieniach.
Poradnia psychologiczno-pedagogiczna obejmuje uczniów z autyzmem swoją opieką, organizując dla nich pomoc w formie dodatkowych zajęć czy indywidualnego toku nauczania. Opinia do poradni pozwala nie tylko postawić odpowiednią diagnozę, ale również zweryfikować jakość udzielanej już dziecku pomocy.
Z tego względu nauczyciel powinien uwzględnić w niej:
Zasady wydawania opinii o uczniach powinny zostać określone w statucie każdej placówki oświatowej. Zapisy tego dokumentu muszą wskazywać, na czyj wniosek, kto i w jakim terminie wydaje opinię o uczniu.
Najczęściej za to zadanie odpowiedzialny jest wychowawca klasy, który może konsultować się z innymi nauczycielami i specjalistami, np. z logopedą. Opinia o uczniu z autyzmem powinna stanowić wynik obserwacji pedagoga.
Musi być rzetelna i szczegółowa, a nie ogólnikowa, ponieważ wtedy nie ma wartości merytorycznej dla poradni, która obejmuje ucznia swoją opieką.
Nauczyciel powinien także mieć na uwadze fakt, że nie może oceniać dziecka z autyzmem tak samo, jak dziecka w pełni zdrowego. Sporządzenie takiej opinii wymaga od niego indywidualnego podejścia i skrupulatnej obserwacji wszelkich postępów ucznia.
Tytuł dokumentu: Przykładowa opinia o uczniu z autyzmem - wzór
Aktualizacja: 2023-05-13
Ilość stron: 2
Format pliku: .DOC
Pobrań: 164
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.