17 zł
Uczeń z autyzmem jest wycofany, zamknięty w sobie, rzadko nawiązuje bliższe relacje z rówieśnikami i nie lubi zmian w swoim otoczeniu. Takie dziecko potrzebuje dodatkowego wsparcia w postaci indywidualnego toku nauczania, zajęć terepautycznych i innej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Aby poradnia objęła ucznia z autyzmem swoją pomocą, konieczne jest jednak sporządzenie opinii o dziecku przez uprawnionego pedagoga.
Opinia służy zarówno postawieniu diagnozy, jak i sprawdzeniu, czy wdrożone formy pomocy są efektywne, czyli czy skutecznie wspierają dziecko w jego rozwoju.
Spis treści:
ToggleOpinię o uczniu z autyzmem najczęściej sporządza wychowawca klasy, ewentualnie specjalista, który prowadzi zajęcia z dzieckiem. Taka opinia wygląda nieco inaczej niż opinia o dziecku w pełni zdrowym.
Nawiązuje do poziomu rozwoju fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka, a także do jego poziomu samodzielności, relacji z rówieśnikami czy usposobienia.
Powinna wskazywać jednak przede wszystkim to, czym objawia się autyzm u dziecka, jak wpływa na jego funkcjonowanie w szkole, jakie problemy powoduje, w czym ogranicza ucznia. Warto wiedzieć bowiem, że autyzm ma ogromny wpływ między innymi na rozwój społeczny i emocjonalny dziecka.
Osoby z autyzmem są zamknięte w sobie, często żyją we własnym, zniekształconym świecie, nie są zainteresowane utrzymywaniem kontaktów z innymi, a także mają tendencję do skupiania się na ściśle określonych dziedzinach, które w szczególności je interesują.
Opinia o uczniu z autyzmem nie może wyglądać więc podobnie do opinii o dziecku w pełni zdrowym – wymaga indywidualnego podejścia pedagoga i skrupulatnej obserwacji wszelkich postępów ucznia.
Zasadniczo, nauczyciel powinien wydać opinię o dziecku z autyzmem na wniosek rodziców, sądu rodzinnego, MOPS czy kuratora sądowego, jednak najczęściej opinia tego typu sporządzana jest na potrzeby poradni psychologiczno-pedagogicznej, która obejmuje dziecko swoją opieką i organizuje dla niego dodatkowe zajęcia.
Opinia może służyć postawieniu diagnozy, a także zweryfikowaniu, czy udzielona dziecku pomoc jest skuteczna. Ze względu na znaczenie takiej opinii sporządzający ją nauczyciel powinien mieć na uwadze konieczność przygotowania dokumentu jak najbardziej szczegółowego i rzetelnego.
Przykładowa opinia o uczniu z autyzmem nie może być ogólnikowa, ponieważ takie pismo nie ma wartości merytorycznej.
Każda opinia do poradni psychologiczno-pedagogicznej musi zawierać kilka niezbędnych elementów, w tym:
Tytuł dokumentu: Opinia o uczniu z autyzmem - PRZYKŁAD - wzór
Aktualizacja: 2023-05-18
Ilość stron: 2
Format pliku: .DOC
Pobrań: 136
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.