17 zł
Samoocena nauczyciela przedszkola to nic innego jak refleksja nad swoimi właściwościami indywidualnymi, takimi jak cechy osobowości, możliwości oddziaływania na dzieci, czy zasób wiedzy.
Odpowiednia samoocena nauczyciela pozwala wyeliminować z własnej dydaktyki te metody nauczania, które są nieefektywne. Zasadniczym celem przygotowania samooceny jest natomiast doskonalenie procesu kształcenia oraz podejmowanie działań, które zapobiegają niepowodzeniom dzieci.
Spis treści:
ToggleSamoocenę nauczyciela przedszkola można sporządzić w oparciu o gotowy wzór, czyli schemat samooceny, który pedagog wypełnia samodzielnie. Pismo powinno uwzględniać datę dokonania samooceny, a także informacje na temat:
Przy sporządzaniu samooceny nauczyciel przedszkola może kierować się nie tylko wymienionymi wyżej czynnikami, ale również pytaniami naprowadzającymi, takimi jak:
Samoocena nauczyciela, inaczej autoewaluacja, to celowe i systematyczne gromadzenie informacji o przebiegu i wynikach własnej pracy. Celem sporządzenia samooceny jest planowanie własnego rozwoju pedagoga.
Jeśli okazuje się, że wynik samooceny odbiega od oczekiwań pedagoga, szkoły, uczniów i rodziców, nauczyciel musi zastanowić się nad poziomem swojej wiedzy i własnymi umiejętnościami. Regularne sporządzanie samooceny pracy nauczyciela przedszkola pozwala wyeliminować problemy, które mogą rzutować na osiągnięcia uczniów.
Ponieważ samoocena służy doskonaleniu zawodowemu nauczyciela, stanowi także sposób na doskonalenie jakości pracy całej placówki oświatowej. Istotne jest więc, aby autoocena nie była zbiorem pochwał nauczyciela pod jego własnym adresem, lecz stanowiła rzetelną analizę własnych umiejętności, poziomu wiedzy i osiągnięć.
Tytuł dokumentu: Samoocena nauczyciela przedszkola - przykład
Aktualizacja: 2023-06-06
Ilość stron: 2
Format pliku: .DOC
Pobrań: 143
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.