Przykładowa ocena pracownika biurowego – wzór

17 

Pracownik administracyjno-biurowy zajmuje się pracą biurową i obsługą klientów. Z reguły pracuje przy komputerze, sporadycznie opuszczając miejsce pracy, np. w celu załatwienia spraw urzędowych czy wysłania poczty.

Przy ocenie pracy pracownika biurowego pod uwagę bierze się między innymi jakość i efektywność wykonywania obowiązków, a także umiejętności interpersonalne czy komunikacyjne. 

Wzór pisma pochodzi z kategorii:
Opis
Opinie (0)
Informacje o dokumencie

Jaki jest cel sporządzenia oceny pracownika biurowego?

Pracownik biurowy, jak każdy inny pracownik, może podlegać ocenie okresowej. Celem przygotowania takiej oceny jest określenie efektywności, wydajności i jakości jego pracy. Ocena pracy pracownika to narzędzie istotne w zarządzaniu zasobami ludzkimi.

Na podstawie oceny pracy pracownika pracodawca może podjąć decyzję o wynagrodzeniu osoby zatrudnionej awansem, podwyżką, premią czy innego rodzaju nagrodą pieniężną lub rzeczową.

Jeśli jednak ocena pracownika będzie negatywna, może stanowić dla niego podstawę sporządzenia planu naprawczego, czyli objęcia pracownika programem szkoleń i kursów. Ocena pracy stanowi także informację zwrotną dla samej osoby zatrudnionej.

Pozwala jej poczuć się docenioną za podejmowany wysiłek, zaangażowanie, samodoskonalenie. Informuje również o słabszych stronach, czyli tych obszarach, które pracownik powinien doskonalić, aby osiągnąć sukces zawodowy. 

Jakie kwestie bierze się pod uwagę w ocenie pracownika biurowego?

Każde miejsce pracy może posiadać własne ustalone kryteria oceny pracy pracowników na różnych stanowiskach. W przypadku pracowników biurowych takimi kryteriami są najczęściej:

  • jakość wykonywanej pracy,
  • efektywność wykonywanej pracy,
  • komunikacja z kontrahentami, klientami, 
  • umiejętności interpersonalne,
  • samodzielność,
  • organizacja pracy,
  • punktualność,
  • frekwencja (korzystanie ze zwolnień),
  • zaangażowanie,
  • umiejętność rozwiązywania problemów,
  • kreatywność.

Zasadniczą kwestią przy ocenie pracy pracownika biurowego jest jakość i terminowość wykonywania przez niego podstawowych obowiązków służbowych. Nie bez znaczenia są jednak również kwestie związane z postawą pracownika, jego kwalifikacjami, czy kompetencjami miękkimi.

Przykładowa ocena pracownika biurowego może więc odnosić się również do zachowań prezentowanych przez osobę zatrudnioną na danym stanowisku. 

Jak napisać ocenę pracy pracownika biurowego?

Przy sporządzaniu oceny pracy pracownika biurowego warto posłużyć się przykładami ocen pracowników biurowych, które wskazują, jakie kwestie powinny być istotne dla pracodawcy zarządzającego swoją kadrą.

Każda opinia rozpoczyna się od sekcji informacyjnej, w której należy uwzględnić dane osobowe pracownika, informacje o zajmowanym stanowisku, stażu pracy i wyniku poprzedniej oceny.

Następnie pracodawca powinien ocenić pracownika zgodnie z przyjętymi kryteriami oceny pracy – każdego w taki sam sposób, czyli z zastosowaniem tych samych kryteriów. Zazwyczaj są to aspekty związane z jakością pracy, terminowością, postawą ogólną, czy samodoskonaleniem.

Aby pracodawca był w stanie napisać ocenę pracy pracownika biurowego, musi obserwować jego działania i analizować efekty jego pracy. Może również konsultować swoje spostrzeżenia z ocenianym pracownikiem, jego zwierzchnikiem, z podwładnymi i współpracownikami.

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Przykładowa ocena pracownika biurowego – wzór”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tytuł dokumentu: Przykładowa ocena pracownika biurowego - wzór

Aktualizacja: 2023-05-04

Ilość stron: 2

Format pliku: .DOC

Pobrań: 124

Przykładowa ocena pracownika biurowego - wzór
Przykładowa ocena pracownika biurowego - wzór
17