17 zł
Opinia o dziecku z Aspergerem najczęściej sporządzana jest w przedszkolu lub w klasach 1-3, ponieważ schorzenie to diagnozuje się z reguły w wieku 3.- 8.lat.
Zespół Aspergera utrudnia przede wszystkim rozwój społeczny i emocjonalny dziecka, dlatego duże znaczenie ma wdrożenie odpowiednich form pomocy i usprawnienie rozwoju ucznia już na tym etapie edukacji. Opinię o dziecku z Aspergerem przygotowuje zazwyczaj wychowawca klasy.
Spis treści:
ToggleO wydanie opinii na temat dziecka z Aspergerem może poprosić rodzic lub poradnia psychologiczno-pedagogiczna (najczęściej). Placówka oświatowa powinna przedstawić taką opinię niezwłocznie, zgodnie z zasadami określonymi w jej statucie.
Zasadniczo, opinia o dziecku z Aspergerem służy: postawieniu diagnozy lub weryfikacji skuteczności udzielanej dziecku pomocy. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna organizuje bowiem specjalne zajęcia dla uczniów z różnymi zaburzeniami.
Zespół Aspergera ma negatywny wpływ głównie na rozwój społeczny i emocjonalny dziecka, dlatego pomocne okazują się tutaj zajęcia terapeutyczne, rozwijające umiejętności społeczne, czy poprawiające komunikację werbalną i niewerbalną.
Przykładowa opinia o dziecku z Aspergerem znacząco różni się od opinii o dziecku w pełni zdrowym. Uczeń dotknięty takim schorzeniem może:
Nauczyciel, który obserwuje dziecko z Zespołem Aspergera, najczęściej dostrzega u niego objawy nadwrażliwości na bodźce, upośledzoną umiejętność komunikacji i budowania relacji społecznych, a także nieumiejętność rozumienia, zwłaszcza metafor.
Przykładowa opinia o dziecku z Aspergerem wskazuje zatem najczęściej, że dziecko:
Poradnia psychologiczno pedagogiczna obejmuje pomocą dzieci dotknięte różnymi zaburzeniami, wspiera je w rozwoju ich uzdolnień i dąży do eliminacji ich ograniczeń, trudności rozwojowych czy barier. Opinia do poradni powinna zawierać więc co najmniej:
Tytuł dokumentu: Przykładowa opinia o dziecku z Aspergerem - wzór
Aktualizacja: 2024-01-19
Ilość stron: 2
Format pliku: .DOC
Pobrań: 130